De eerste week - Reisverslag uit Southbank, Australië van Yvonne Geurts - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Southbank, Australië van Yvonne Geurts - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Februari 2016 | Australië, Southbank

De vliegreis: Na negen lange weken wachten kreeg ik op woensdag 10 februari dan eindelijk goed nieuws: het visum was binnen! De koffer stond al maanden ingepakt klaar, dus het vliegticket werd geboekt en drie dagen later zat ik in het vliegtuig op weg naar Melbourne. De reis duurde meer dan 29 uur en ik had tussenstops in Dubai en in Perth. Het vliegveld van Dubai was echt gigantisch en blonde vrouwen zijn daar zeer zeldzaam heb ik gemerkt ;) Van Dubai naar Perth moest je je spullen aangeven en formulieren ondertekenen voor binnenkomst in Australië. Ik was behoorlijk zenuwachtig voor de douane, stel dat er iets ‘mis was gegaan’ met het visum? Alle spullen die mogelijk het land niet in mochten heb ik aangegeven, maar het bleek stress voor niks. Sterker nog: er werd niet eens naar mijn spullen gekeken! Hup stempel in het paspoort en doorlopen maar! Het stuk van Perth naar Melbourne had ik geluk, plek bij het raam en de hele rij stoelen voor mij alleen! Het was heel helder en ik had prachtig uitzicht.

Aankomst in Melbourne: Op maandagmiddag kwam ik eindelijk aan in Melbourne. Ik had het adres van Arjan en Monique gekregen, twee kennissen die al een aantal jaar in Melbourne wonen. Bij hen kon ik de eerste nachten blijven slapen. Ik ben meteen op avontuur gegaan en heb de bus en trein gepakt in plaats van een taxi, wat nog een behoorlijke uitdaging was met bijna 40 kg aan bagage en geen duidelijke kaart bij de hand. Een klein beetje later dan verwacht kwam ik bij Arjan en Monique aan. Na lekker gegeten en bij gekletst te hebben ben ik vroeg het bed in gedoken. En… geen jetlag! De dag erna ben ik direct op kamerjacht gegaan, een profiel aangemaakt op veel sites en gebeld naar advertenties in de krant. Dezelfde avond kon ik al een kamer komen bekijken, dat ging wel even snel! Ik ben samen met Arjan wezen kijken, alles zag er goed uit en de kamer had een eigen badkamer . Er waren meer kijkers geweest en ik zou te horen krijgen of ik het was geworden. Spannend!

Introductie op stage: Donderdag had ik mijn eerste afspraak op stage voor een korte introductie. Ik had geen idee wat ik moest verwachten en hoe de stagebegeleider eruit zag en of hij een beetje vriendelijk was. Ik ging ervanuit dat ik zes weken vertraging zou moeten goedmaken met keurig op tijd zijn en geen vrije dagen nemen, maar niks bleek minder waar! Mijn stagebegeleider was heel vriendelijk, hij heeft een hoop projecten liggen en wat ik wil doen is “all up-to-me”. Na dit leuke introductiegesprek had ik besloten om naar het strand te gaan, mijn stageplek ligt ongeveer 20 minuutjes lopen van het strand af. Op de foto’s staan de pier van Melbourne, Luna park (een pretpark) en een paar uitzichten vanaf de pier. Ik had alleen geen zonnebrand bij me en dat heb ik gemerkt toen ik weer bij Arjan en Monique aankwam: knalrood verbrand! Wat een ellende.

Verhuizen: Diezelfde avond kreeg ik goed nieuws: ik had de kamer gekregen! Spullen ingepakt en de volgende dag kon ik erin. Binnen 4 dagen een kamer gevonden, zo snel, dat had ik niet verwacht. Er zat alleen één nadeel aan de kamer: hij was niet gemeubileerd. Maar daar zijn vele oplossingen voor! De huisbaas had nog een bed staan en de mensen zetten hier spullen die ze niet meer gebruiken aan de weg. Samen met Monique ben ik op meubeljacht gegaan, we hebben een tafeltje gevonden waar we de poten opnieuw aan hebben gezet en bij een ikea-achtige winkel een kastje, lamp en schilderij gekocht. Een dag later kwam de huisbaas met een heel oud bureau en een tafeltje aan, perfect! Ik moest wel meteen mijn spinnenangst moeten overwinnen bij het schoonmaken ervan, brrr… De rest van het weekend heb ik de buurt verkend, ben ik nog een keer naar het strand geweest en heb ik een mooie bureaustoel gevonden langs de kant van de weg (echt ideaal dit!) Ook ben ik naar White Night Melbourne geweest, een groot lichtfestival in het centrum, erg mooi! Morgen heb ik mijn eerste officiële stagedag, ben benieuwd!

  • 21 Februari 2016 - 17:26

    Bart En Rest:

    zo zien we nog is wat fotos

  • 21 Februari 2016 - 18:04

    Michelle:

    Hee Yvonne, Wat ontzettend leuk en fijn dat je zo snel een kamer gevonden hebt! Zo te lezen bevalt het hartstikke goed. Ik ben jaloers, hier is het alleen maar slecht weer! Ben je ook al wat leuke jongens en kangoeroes tegengekomen? Xxx

  • 21 Februari 2016 - 21:43

    Monique:

    Leuk geschreven Yvon, eerste week een beetje nl zomer gehad maar morgen bijna 40 graden, dus vergeet niet de zonne creme :)
    Succes met je stage vandaag!xxxx

  • 21 Februari 2016 - 21:43

    Margreet:

    Hello Yvonne, de eerste week is super gegaan. Wat een leuke foto's. Veel succes op de eerste stagedag. Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Southbank

Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3410

Voorgaande reizen:

13 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Melbourne

Landen bezocht: