Fotoverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Geurts - WaarBenJij.nu Fotoverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Geurts - WaarBenJij.nu

Fotoverslag

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Juni 2016 | Australië, Melbourne

Een kort fotoverslagje van wat ik de afgelopen weken heb uitgespookt:
Ik heb de afgelopen weken een aantal lange fietstochten gemaakt door Melbourne en de omgeving. Op de foto’s zie je Williamstown een wijk van Melbourne aan de overkant van de baai. Ben daar toevallig terecht gekomen toen ik naar the Westgate bridge was gefietst. Daar kwam ik een vent tegen met een of ander vaag bootje, die ze blijkbar gebruiken om schepen mee naar de kant te trekken, en hij wilde me wel naar de overkant brengen. Heb zelf onder de brug doorgevaren, heel vet!

Ik heb ook een uitstapje gemaakt naar Healesville Sanctuary. Een wildreservaat / opvang voor gewonde dieren net buiten Melbourne. Daar ben ik heel dichtbij de koala’s geweest, heb ik de papegaaien gevoerd en de dingo’s geaaid! En daar in het bos een Lyrebird gespot, dat is die vogel van die documentaire die alle geluiden kan nadoen (maakte een pokkeherrie dat beest).

Het weer word slechter, dus het is tijd om binnen dingen te bekijken! Ben naar veel musea gegaan de afgelopen weken, o.a. the National Gallery, the ACMI (films en games!) en Melbourne museum. Melbourne museum is een groot natuurhistorisch museum in Carlton (de Italiaanse wijk), de dinosaurussen zijn daar te zien. Tegenover het Melbourne museum zit the Royal Exhibition Building waar een groot bier en cider festival was in mei. Meer dan 120 verschillende bieren op de tap en een reuzenrad (wheel of beer) midden in het gebouw! Heb daar ook een avondje vrijwilligerswerk gedaan en een huwelijksaanzoek gekregen van een vent (op zien knietje) in ruil voor mijn (plastic) bierglas.

Verder veel marktjes bezocht en souvenirs gekocht. En natuurlijk veel en hard aan de stage gewerkt. Nog twee maanden te gaan en de eerste presentatie staat gepland over twee weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2016
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 3392

Voorgaande reizen:

13 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Melbourne

Landen bezocht: